torsdag 15 oktober 2009

Brev från läsare 3, För stort huvud?

Hej doktorn, jag vill först och främst tacka för en lysande spalt. Nu till min fundering. Jag är en 30 år gammal man som jobbar i en slipsaffär. Mitt huvud mäter 2,6 meter i omkrets. Är mitt huvud för stort, doktorn?


Orolig man

Hej Orolig man, ditt huvud är definitivt för stort. Det råder inga tveksamheter om den saken.
I den nyligen publicerade studien av Knaukenhauer et al Prognostic markers and therapeutic potential of suddenly enlarged extremities and body parts, especially the head sammanfattas några intressanta hållpunkter för denna ibland besvärande åkomma.

• Det räcker ofta att skärpa till sig, så förminskas huvudet
• Oroa sig är det värsta man kan göra, huvudet tenderar att expandera
• Att huvudet sväller är normalt vid tillstånd som anemi, skolios, snuva, lek, mörk hy
• Om du ej får på dig slipsarna är det mycket enkelt att knyta upp dessa

Mycket nöje!
/Dr. K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar