lördag 9 januari 2010

Hematologi

Vid leukocytos måste man tänka vitt.

6 kommentarer:

  1. Åhh vad bra. Men titta här dr. Koma vad jag hittade. En adress. Den lyder som följer. http://www.salutogenes.com/ Hur är egentligen dr. Komas inställning till salutogenesen?

    Mvh
    Boris

    SvaraRadera
  2. För övrigt: Har dr. Koma möjligtvis, förutom i Viskafors och dylika orter, även tagit sig en svängom i Kambodja? För inte kan det väl vara så att det finns två stycken dr. Koma? Vem är i så fall egentligen vem?

    http://www.abc.net.au/rn/science/earth/stories/s552824.htm

    http://www.oxfamamerica.org/articles/feeding-a-nation

    Mvh
    Boris

    SvaraRadera
  3. Bäste Doktor Koma!

    Så här i tentamenstider undrar jag om din åsikt angående fenomenet, tentamensläsande och allt det tillhörande, hur ska jag göra egentligen?

    Hälsningar
    Medkand Gösta

    SvaraRadera
  4. Kära Doktor Koma,

    Jag har ett ovanligt symtom som min ordinarie primärvårdsläkare inte känner till och jag söker därför er hjälp. När jag drar in luft genom nästan ytterst hårt så luktar allt popcorn. Detta har gett mig mycket obehagliga upplevelser då jag inte ens tycker om majs. Vad kan detta bero på och finns det någon behandling?

    Tacksam för hjälp
    Margareta

    SvaraRadera
  5. Boris:
    Tack för ditt brinnande engagemang! Jag tycker att salutogenes är ett bra alternativ till fisk eller kött. Man kan krydda med spiskummin och den bör sjuda 20-30 minuter samt serveras med stuvning.

    Vad gäller Kambodja så har jag varit där och kartlagt beteendeförändringar hos fotsvampar. Det föll sig emellertid så, att en galen kollega på samma ort stal mina resultat och sedermera också mitt namn. Han tyckte att det klingade lite mer västerländskt. Han driver även en anonym blogg i Kambodja, där han publicerar exakt samma saker som på den här bloggen, men på esperanto.

    Gösta:
    Som tur är har jag sparat alla mina anteckningar från när jag var kandis. Jag ska leta upp dessa och så fort det är möjligt delge dig dessa tips inför och under tentamensläsning. Hoppas du kan hålla ut så länge!


    Margareta:
    Tack för din gripande och omvälvande levnadsberättelse. Jag kommer att diskutera ditt fall med några kollegor, återkommer snarast! Nu måste jag ta lunch!

    SvaraRadera
  6. Vad bra dr. Koma. Nu känns allt enklare för mig. Hoppas Margareta mår bättre med.

    Jag skall genast tillaga salutogenesen. Om inte har jag hört att man kan få den tillagad i enlighet med det kulturella idealet gourmet på Caffe Saluto i Shanghai. Där serveras oexpansiv autentisk italiensk mat. Vänligen se den här dagens länktips nedan:

    http://shanghaiist.com/2008/04/12/caffe_saluto_in.php

    Vad gäller din bloggande namne så vet jag att du är en mycket storsint herreman.

    Mvh
    Boris

    SvaraRadera