torsdag 17 september 2009

Konkurrens i det offentliga rummet!

Döm av min förvåning när Michael Seipels tidning kom ut för någon vecka sedan! Den här mannen har fullständigt ödelagt min karriär. Min blogg, som baserats på folks vilja att berätta om och få svar på frågor om sina krämpor, har drabbats av en lågkonjunktur. Dr. Seipel är en mycket kunnig läkare som äger min fulla respekt, men det är inte utan viss skepsis jag läser dessa rader i hans blaska...


Hej doktorn, jag har fått bråck. Vad ska jag göra?
Orolig mamma

Hej, "Orolig mamma". Du behöver inte vara orolig. Badda ditt bråck med våtservetter 3ggr / dygn i 4 veckor så kommer bråcket att trilla av.



...och dessa rader...


Hej doktorn, jag tror jag har drabbats av någonting som heter nekrotiserande fasciit. Jag har nog haft det ett par dagar för att vara riktigt ärlig. Ska jag ringa sjukvårdsupplysningen eller ska jag avstå?
62:an

Hej "62:an", tack för ditt intressanta och tänkvärda brev. Jag hinner tyvärr inte besvara det eftersom jag måste hinna till NetOnNet i Borås för att köpa en ny plasma-TV innan de stänger.


Att denna tidning har vunnit sådan enorm popularitet är för mig ett mysterium. Det är dags att jag tar mig själv i kragen och samlar ihop den lilla men trogna läsekrets denna blogg äger! Dags att Dr. Koma visar var stetoskopet skall stå helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Haha, din blogg är grym Mikki! Askul (till skillnad från min snusförnuftiga och lillgamla blogg om jazz). Fortsätt så.

    kram

    Max

    SvaraRadera