söndag 20 september 2009

Brev från läsare 2

Hej Dr. Koma och tack för dina tänkvärda inlägg. Jag har fått en sjukdom som heter Duga, vad ska jag göra?

Orolig kvinna


Hej Orolig kvinna, du skall inte under några omständigheter oroa dig. DUGA är ett helt ofarligt syndrom som som involverar ett antal olika organsystem.
Förkortningen står för

Don't you worry girl becaUse the disease you've Got is not dAngerous at all.

Ibland kan sjukdomen blossa upp i så kallade skov i form av trötthet, förvirring och munsår. Vissa fall jag har stött på under min mångåriga karriär involverar en latensfas där patienten stelnar. Man löser då upp patienten i ett varmt bad.

Varje månad ger patientföreningen Duga ut tidningen Duga.

2 kommentarer:

  1. en uppmärksam beundrare20 september 2009 kl. 17:15

    trötthet, förvirring och munsår! det är ju dig själv du beskriver!herr KOMA: det är du som har en sjukdom som heter duga! dessutom är du komig!

    SvaraRadera
  2. Kära uppmärksamma beundrare. Ni verkar då inte vara speciellt uppmärksam. Här är det nämligen jag som ställer diagnoserna. Jag kan redan såhär tidig i konsultationen se att ni sviktar i vissa vitala parametrar. Ni överanvänder gemener: talar för tankeflykt, njursvikt och tennisarmbåge. Sannolikt orsakas detta av ett tillstånd som åtgärdas genom att ni börjar spela Yatzy regelbundet. Lycka till! MVH Koma (Dr.)

    SvaraRadera