lördag 13 november 2010

Xerotomografi


Till följd av att bokförsäljningen gått såpass väl har jag kunnat investera i ny apparatur!

Det är allmänt känt inom medicinska tekniken att CT:n är på väg att bereda väg för den smartare XT:n. Den fram tills nu moderna CT-tekniken är baserad på en svag motor och klarar inte av när användaren och patienten ställer högre krav på prestanda.

Med den nya XT:n är det möjligt att köra andra processer samtidigt som man utreder patienter. Några av funktionerna är äggkokning, X-box, hemmabio, bilbesiktning, shopping, stuvning m.m.

Jag tror att detta blir bra för mitt patientklientel. Om ni kollegor är intresserade av liknande produkter kan jag rekommendera denna hemsida.

3 kommentarer:

  1. Det är ljug, erkänn! Du inte har hosta idag igen, du vill bara ha sympati!

    /Dr Köma

    SvaraRadera
  2. Dr Köma, hur har du förmågan att diagnosticera detta? Är det via boktips från bloggen?

    SvaraRadera
  3. Käre Dr. Koma,

    Jag har en fråga kanske du kan utreda:
    Är det sant att endast pojksperma kommer från ena testikeln och flicksperma från andra? Detta skulle förklara flera olika fenomen som t.ex:
    1) Att efter en unilateral orkidektomi så kan man bara få barn av ett kön
    2) Att ena testikeln alltid hänger längre ner än andra (exv 1 miljon celler med X-kromosom väger mer än 1 miljon celler med Y)
    3) Samt det faktum att man har två stycken testiklar (en för pojke och en för flicka) men bara en penis (en för båda)

    Har frågat Dr. Åsa om detta men jag tror inte hon besitter din kompetens för att svara på denna fråga.

    MVH
    Patrik N
    Hjärtkärlkirurg, McGill UH

    SvaraRadera