lördag 7 november 2009

Utslagsfrågan

Hur många utslag syns här?



SVAR:__________

4 kommentarer:

  1. Käre Doktor koma.

    Det var jag igen.
    Sist jag skrev levde jag ett utmärglat liv mellan Kalmar slott och dess vallgrav.
    Min boendesituation har sedan dess ytterligare förvärrats, och jag lever numer endast dagtid, eftersom jag inte har någonstans att sova.
    Känner även en del värk.
    Snälla hjälp mig!

    Tillgivna hälsningar
    /Monika Stravinskij

    Ps. Jag har lagt bud på en laxtrappa från Emån. Kan det va nåt?

    SvaraRadera
  2. Håsch!
    Det där kan ju jag svaret på!
    Jag ligger ju själv här nedbäddad med kvaddlar över hela kroppsregionen och hög feber. Av de normalt många delvis degranulerade mastcellerna att döma måste detta dermala ödem klassas som urtikaria, alternativt en rosatonad flygbild över Kosterarkipelagen.
    Vad vinner jag!?

    /Utslagen

    SvaraRadera
  3. Grymt inlägg doktor Koma....bästa utslagsfrågan sedan Rabadab satte ribban på 90-talet..

    /Geijer

    SvaraRadera
  4. Monika:
    Emåns trappor är väldigt ovanliga såhär års. Slå till direkt. Har hört att man kan bo i de också. Mycket nöje med din trappa! Mot värken kan du gärna medicinera med regn.

    Utslagen:
    Gratulerar! En sjusärdeles elegant beskrivning av utslagsfrågan! Du vinner en hudkostym, uppsydd och klar, finns att hämta på mitt kontor. Det ligger på Näsgårdshammarstadsviksbadgatuhamnen 42. Välkommen. Jag har färgglada pennor och suddin du kan ta med till barnen.

    Geijer:
    Vänligt av gode herrn.

    SvaraRadera